Luottamusmiesten terveiset hallituksen tammikuun kokouksesta

31.1.2022

Satu Heittola kertonut Fimlabin terveiset. Rokotuspakko puhuttaa. Tieto mennyt HR:n ja luottamusmiehille. Luottamusmiehiä pyydetty jakamaan Tehyn sivuilta jäsenistölle Tehyn virallinen näkemys. Rokotustodistuksen vaatiminen on eduskunnan säätämä laki ja siten lainvoimainen. Eri sairaanhoitopiireissä on erilaisia ohjeistuksia esim. Keski-Suomessa riittää, kunhan rokotussarja on aloitettu. Laissa lukee kuitenkin, että vajaasti rokotettuja voi käyttää vain erityisessä tilanteessa.

Mustasaari-Närpiö- Vöyri liittyi 1.1.2022 SOTE-sopimuksella Fimlabiin.

Lisäksi keskusteltiin mm. Kanta-Hämeen rekrytointi ongelmasta ja tulevasta liitto kierroksesta.

Päivi Sikkilä kertonut Sydänsairaalan terveisistä. Palkkaus- ja palkitsemistyöryhmä perustettu ja pidetty 1.kokous. Työryhmässä pilkotaan paikalliset sopimukset, mietitään pitäisikö niitä muuttaa. Pääluottamusmies on kuunteluoppilaana, ei ota kantaa keskusteluun.

Tulos/kannustinpalkkio jännittää. Helmikuussa tulee maksuun. Suoriteperusteiset ja tulospalkkiot kertyvät erikseen. Joitakin muutoksia järjestelmään tehtiin, joten saa nähdä millaiset palkkiot ovat tulossa.

Tuplakorvauksia on tarkoitus jatkaa pahimman korona-ajan yli. Jatketaan helmikuun 6.päivään. Covid-lisäresurssi jäi pysyväksi joka yksikköön.

TES-pöhinää aloitellaan. Pääluottamusmies lähettänyt jäsenkirjeen sähköpostitse.

Ammattiosaston sähköpostiin tullut palautetta Sydänsairaalasta. Ammattiosasto ei kuulemma näy juuri lainkaan Sydänsairaala Novassa. Palautteenantaja on ollut aktiivitoimija aiemmassa työpaikassaan.

Tehyläinen Hanna Savela on valittu työsuojeluvaltuutetuksi Sydänsairaala Novassa. Niinikään Tehyläinen Mari Saarinen on Hämeenlinnassa Sydänsairaalan uusi työsuojeluvaltuutettu.  Lisätään heidät listoille ja kokouskutsuihin. Tays Sydänsairaalan työsuojeluvaltuutettuna jatkaa Kirsi Viitanen ja 1. varatyösuojeluvaltuutettuna Mikko Ihatsu. Molemmat Tehyläisiä. 2. varatyösuojeluvaltuutetuksi valittiin Superilainen perushoitaja Sanna Kulmala